Narrowcasting scherm laten plaatsen in je winkel

De kans is groot dat je een tijdje geleden de term narrowcasting tegen bent gekomen, je bent nu eenmaal namelijk met een reden bij dit artikel terecht gekomen. Het gebruik van narrowcasting bied je ontzettend veel voordelen voor jouw onderneming of organisatie. Het kan ook worden ingezet voor bijvoorbeeld een social distancing scherm in je winkel. Helemaal van deze tijd.

Wat is narrowcasting vraag je je af?

Narrowcasting is ook wel het leveren van visuele content via een netwerk van digitale schermen aan een bepaalde groep met klanten. De term is afkomstig door Joseph C.R. Licklider, een Amerikaanse psycholoog. Hij bedacht het als een tegenhanger van broadcasting. Het gaat bij narrowcasting om een zeer klein publiek. Bij narrowcasting is het hele doel het leveren van de juiste content op maat aan de juiste mensen. De meest voorkomende vorm van Narrowcasting is door middel van digitale displays. Dit zijn speciale schermen die je kunt plaatsen in jouw winkel.

Software

Deze software heb je vast wel eens gezien. Hier kan je denken aan de schermen bij de tandarts bij jou in de buurt. Vaak hangen hier schermen waarop content te zien is die aansluit bij de doelgroep. Door middel van diverse schermen die aan elkaar gekoppeld zijn zal je ieder mogelijke boodschap aan jouw specifieke doelgroep te delen. Mocht je zelf aan narrowcasting willen doen dan is het kiezen van de juiste software erg belangrijk. Met behulp van de software zal ook jij je doelgroep altijd weer kunnen voorzien van de juiste content, zo voorzie je ze van de juiste ervaring tijdens het winkelen.

Written By maantje